Een nieuw uiterlijk
We starten het Olympische jaar met de onthulling van een nieuwe dynamische look voor ons logo en merk.
We starten het Olympische jaar met de onthulling van een nieuwe dynamische look voor ons logo en merk.
Een baanbrekend nieuw onderzoek in opdracht van de Universiteit van Portsmouth leidt tot het ontstaan van ons sportspecifieke aanbod. Voor de eerste keer kunnen sporters speciale en doelgerichte ondersteuning krijgen voor het lichaam in beweging.
De universiteit van Portsmouth doet onderzoek naar de borstbewegingen tijdens het sporten. Met behulp van de Bounce-o-meter worden de borstbewegingen van vrouwen met verschillende cupmaten (gaande van A tot G) driedimensionaal geanalyseerd. De Bounce-o-meter meet de bewegingen op 3 manieren: zonder beha, met een normale beha en met een Shock Absorber sportbeha. Het resultaat toont aan dat de Shock Absorber sportbeha de stuitering van de borsten dubbel zo goed opvangt als bij een normale beha het geval is.
Voor de Olympische Spelen in Athene stelt Shock Absorber een nieuwe woordvoerster voor: verspringkampioene Jade Johnson. Zij moet onder meer op internationale scholen het belang van een sportbeha promoten.
Anna Kournikova wordt het nieuwe uithangbord van Shock Absorber. Tegelijkertijd lanceert het merk een campagne in het Verenigd Koninkrijk. Het doel van de campagne is om vrouwen te laten inzien dat het belangrijk is om de juiste sportbeha te dragen.
Shock Absorber brengt een eerste collectie sportbeha’s op de markt, ontworpen aan de hand van het impact level systeem. Met een ruime keuze uit verschillende cupmaten neemt Shock Absorber een vliegende start. Hordeloopster Sally Gunnel wordt het eerste gezicht van de revolutionaire sportbeha.
Na onderzoek naar de effecten van de sportbeha, uitgevoerd aan de universiteit van Edinburgh, ontwikkelden wetenschappers de Shock Absorber. Ontworpen om de negatieve effecten op het vrouwelijk lichaam in beweging tegen te gaan, betekende deze sportbeha een absolute doorbraak voor sportende vrouwen wereldwijd.